Mogłoby się wydawać, że do branży informatycznej wstęp mają tylko osoby posiadające umysł ścisły, zdolności matematyczne i ponad przeciętną wiedzę i umiejętności z zakresu technologii.
Kim jest humanista?
Jest specjalistą z zakresu nauk kategorii humanistycznej, czyli socjologii, historii, filozofii, kulturoznawstwa, sztuki, prawa oraz filologii. Obszarem jego pracy jest człowiek wraz z jego twórczością i działalnością. Od nauk ścisłych odróżnia je to, ze przedmiotu badań nie można ująć w matematyczny sposób. Humanistą jest też osoba oczytana, która posiada szeroką wiedze z różnych dziedzin i umie ją wykorzystać, a także może nim być osoba wszechstronnie uzdolniona.
Czy będąc humanistą warto się przebranżowić do pracy w IT?
Jest to bardzo subiektywne, bowiem nie każdy humanista odnajdzie się w świecie informatyki. Wymaga to od potencjalnego kandydata dużo samozaparcia i ambicji, a także ogromu chęci. Istotne będzie bowiem nie tylko poznanie procesów technologicznych i systemów komputerowych ale także ich zrozumienie. Dlatego też, aby nie rzucać się od razu na głęboką wodę, warto dokonać pewnych kalkulacji, rozeznać w potrzebach rynku IT i zbliżyć się do branży, aby poznać jej specyfikę. Zakres prac, ofertę, czy sposób funkcjonowania firmy IT można podejrzeć na stronie liderów w branży: https://rst.software/ Rozsądnie będzie podjąć naukę programowania, aby upewnić się, czy ostatecznie faktycznie chcemy być częścią społeczności IT.
Na jakich stanowiskach w IT sprawdzą się humaniści?
Z całą pewnością, humanista odnajdzie się w pracy w feedbacku, gdzie będzie mógł się wykazać umiejętnościami miękkimi, a także poprzez kontakt z klientem, w łatwy i przystępny sposób tłumaczyć mu rozwiązania, które przygotowali programiści. Humanista może też prowadzić firmowego bloga, być copywriterem lub rozwijać social media firmy. Stanowisko tłumacza językowego lub stanowisko do spraw kontaktu z zagranicznym klientem również będzie idealne dla kogoś, kto zna języki obce, a niekoniecznie umie programować. Również stanowiska odpowiadające za poszukiwanie inwestorów i funduszy będą odpowiednie, gdyż trzeba wykazać się w nich dokładną argumentacją i przygotowaniem merytorycznym. Ponadto, humanista odnajdzie się na stanowiskach marketingu firmowego oraz na stanowiskach menedżerskich.